Založ si blog

25 požiadaviek hnutia žltých viest

 

V tomto blogu sa chcem vrátiť k protestom tzv. žltých viest vo Francúzku. Zase som raz urobil chybu a sadol si pred televíznu obrazovku s tým, že si večer pozriem správy. Možno som veľmi náročný, ale začína ma iritovať, že na dôležité informácie ako napríklad konflikt dvoch jadrových veľmocí Indie a Pakistanu, majú všetky televízie vyhradených max. 13 sekúnd a nedozviete sa podstatné informácie. Ale na mačku na strome, ktorú zachraňujú hasiči za pomoci techniky z našich daní, sa nám doprajú dívať aj niekoľko minút. Nič proti mačkám na strome. A už vôbec tu nebudem komentovať to, že nám ukazujú ako nejaký pacient z Alabamy vykradol obchod. Rád prímam informácie a skladám si ich v hlave ako mozaiku, až kým sa mi nevytvorí celkový obraz. A preto som vďačný všetkým portálom a blogerom, ktorí na nich uverejňujú svoje príspevky. Je to pre mňa neobmedzený zdroj informácií. Verím, že väčšina z nás je tu preto, aby sme si vytvorili čo najväčší prehľad. A cez blog exportovali svoje názory a myšlienky. A preto by som sa vrátil k hnutiu žltých viest. Táto sobota bola 17. v poradí a ja som sa dozvedel len to, že účasť klesá a strácajú podporu. Nikdy som sa žltým vestám nevenoval, maximálne som zbystril pozornosť, keď sa začalo rúbať hlava nehlava, alebo sa začali obšťastňovať slzotvorným plynom. Čo ich núti 4 mesiace behať každú sobotu po uliciach? Nebudem tu riešiť či to, čo robia je v poriadku alebo nie. Ide mi o to, že som nikde v médiach nepočul a nevidel zoznam ich požiadaviek. Ak som nejaký zdroj alebo blog prehliadol, tak sa ospravedlňujem. Všade som sa dozvedel len to, že protesty sa sformovali proti plánovanému zdražovaniu pohonných hmôt. Ale kompletný zoznam mi nejako unikol. A keďže verím, že informovaná spoločnosť je múdra spoločnosť, dal som si tú námahu a zoznam s ich požiadavkami našiel. Pôvodne v origináli vo francúzskom jazyku a nakoniec aj v slovenskej verzii. Už čakám na komenty pod blogom, že „čo je to za zdroj“. Ale po amatérskom preklade sa body viac-menej zhodujú. A ide o podstatu veci.

Zdroj : Pravda.sk

Nejdem tu riešiť opodstatnenosť ich požiadaviek, ani účel protestov. Na to nech si urobí každý človek vlastný názor. A už vôbec neschvaľujem násilné protesty, ktoré sprevádzali masové demonštrácie. Ide mi len o to, aby bola táto informácia dostupná.

 

25 požiadaviek hnutia tzv. žltých viest pre východisko z krízy :

  1. Ústavný strop na výšku dane na 25 percent
  2. Zvýšenie dôchodkov a sociálneho zabezpečenia o 40 percent.
  3. Zvýšenie náboru zamestnancov do verejného sektoru na obnovenie verejných služieb.
  4. Masívne stavebné projekty na ubytovanie 5 miliónov bezdomovcov a vysoké pokuty pre starostov a prefektov, ktorí nechávajú ľudí na uliciach.
  5. Zrušenie bánk „príliš veľkých aby sme ich nechali padnúť“, oddelenie bežného bankovníctva od investičného bankovníctva.
  6. Zrušenie dlhov vzniknutých úrokmi.
  7. Ústavné dodatky na ochranu záujmov ľudí, vrátane záväzných referend.
  8. Zákaz podielu lobistických skupín na politickom rozhodovaní.
  9. Frexit: Opustenie EÚ na získanie našej ekonomickej, finančnej a politickej suverenity / inými slovami rešpektovanie referenda z roku 2005, kedy Francúzsko hlasovalo proti Ústavne dohode, ktorá sa neskôr premenovala na Lisabonskú zmluvu a francúzsky ľud bol ignorovaný. /
  10. Obmedzenie daňových únikov ultra-bohatých.
  11. Okamžité zastavenie privatizácie a znovu znárodnenie verejného majetku ako sú cesty, letiska, železnice a podobne.
  12. Z rezortu školstva odstrániť všetku ideológiu a ukončenie deštruktívnych vzdelávacích technik.
  13. Štvornásobne zvýšiť rozpočet pre ministerstvo vnútra a spravodlivosti a stanoviť časový limit na právne procedúry.
  14. Urobiť súdny systém prístupný pre všetkých.
  15. Zlomiť monopol médií a ukončiť ich zasahovanie do politiky. Urobiť média prístupné verejnosti a zaistiť pluralitu názorov. Ukončiť redakčnú propagandu.
  16. Zaistiť občianske slobody zahrnutím kompletného zákazu vmiešavania štátu do ústavy a jeho rozhodovaniach o vzdelávaní, zdravotníctve, rodine.
  17. Ukončiť „plánované opotrebenie“ – garancie výrobcov, že ich produkty vydržia 10 rokov a že behom tejto doby budú k dostaniu náhradné diely.
  18. Zákaz plastových fliaš a ďalších znečisťujúcich obalov.
  19. Oslabenie veľkých farmaceutických spoločnosti v ich vplyve na zdravie obecne a na nemocnice zvlášť.
  20. Zákaz GMO, karcinogénnych pesticídov, hormónov a monokultúr.
  21. Obnova francúzskeho priemyslu a s ním spojené zníženie dovozu a tak aj znečistenia.
  22. Ukončenie francúzskeho zapojenia sa v zahraničných agresívnych vojnách a odchod z NATO.
  23. Ukončenie drancovania a vmiešavania sa – politicky i vojensky – vo „Frankoafrike“, vďaka čomu je Afrika chudobná. Okamžite odvolať všetkých francúzskych vojakov. Založiť vzťahy s africkými štátmi na princípe rovných s rovnými.
  24. Zabrániť migračným vlnám, ktoré nemôžu byť prijaté ani integrované kvôli civilizačnej kríze, ktorej čelíme.
  25. Úzkostlivo rešpektovať medzinárodné právo a dohody, ktoré sme podpísali.

 

Zdroje:

https://www.lamastreassociationrad.fr/revendication-gilets-jaunes-publication-a-la-demande-de-plusieurs-lecteurs/

http://kss.sk/zlte-vesty-vo-francuzsku-oficialna-charta-25-podmienok-pre-vychodisko-z-krizy

 

Tak sa trochu ukľudnime – dnes o trestoch za korupciu

31.01.2024

Zamyslel som sa nad vyjadrením predsedníčky poslaneckého klubu KDH pani Holečkovej, že vo Fínsku mali za päť rokov jeden trestný čin korupcie, zatiaľ čo na Slovensku ich bolo 150. Ako ďalej pokračovala: „naozaj mi chcete páni povedať, že keď tu niekto na Slovensku zoberie úplatok 150 tisíc eur, dneska by dostal 10-15 rokov, potom keď prejde táto hanebná novela, tak čo [...]

Vďaka Igor, vďaka!

26.05.2020

Ďakujem pán premiér, že ste vyhral voľby a zostavil túto vládu. Len vďaka tomu, čo tu zažívame posledné týždne, som si spomenul na starý rockový vypalovák, ktorý sa hrával v našich kluboch. VĎAKA IGOR, VĎAKA !!! :

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 44
Celková čítanosť: 176654x
Priemerná čítanosť článkov: 4015x

Autor blogu