Európsky parlament schválil povinnú inštaláciu bezpečnostných a sledovacích systémov v automobiloch
Príslušné nariadenie prijala v utorok veľká väčšina poslancov EP v Štrasburgu. Inteligentné asistenčné systémy pre sledovanie, núdzové brzdenie alebo riadenie rýchlosti sú preto povinné do mája 2022 pre nové a o dva roky neskôr pre existujúce modely.
Opatrenia slúžia na monitorovanie vodičov. Okrem toho sa majú nainštalovať napríklad kamery a senzory na cúvanie a záznamník údajov pre nehody – podobne ako čierne skrinky v lietadlách.
Agentúra dpa : „V utorok schválený legislatívny projekt plánuje predpísať výrobcom od mája 2022 povinnosť inštalovať imobilizéry alkoholu a senzory pre detekciu únavy.“
Systémy na znižovanie mŕtveho uhla na nákladných automobiloch a autobusoch, budú v budúcnosti povinné. Hoci táto technológia existuje už roky a od roku 2012 sa o nej diskutovalo, distribúcia systémov bola doteraz nízka. Spolková vláda v Nemecku spustila program financovania na vybavenie kamiónov pomocnými asistentmi.“ Na úrovni EÚ sa však táto technológia stane povinnou v novembri 2025 pre nové a o tri roky neskôr pre existujúce modely autobusov a kamiónov podľa nového nariadenia.
Podľa Európskej komisie sa nové pravidlá zameriavajú na podporu prijímania nových technológii s následným prepojením na autonómne vozidlá.
Toto nariadenie musí teraz prijať Európska Rada.
- Autá, dodávky, nákladné vozidlá a autobusy musia byť vybavené pokročilými bezpečnostnými prvkami
- Cyklisti a chodci budú lepšie chránení
- V roku 2018 zomrelo pri nehodách na cestách EÚ 25 100 ľudí
Celá debata | RSS tejto debaty